New York möter Skandinavien: Tiffany & Co. öppnar butik i Stockholm
Juvelerarhuset Tiffany & Co. öppnar i november den första butiken i Sverige. Birger Jarlsgatan 5 i Stockholm är adressen för varumärkets flaggskeppsbutik i Norden. Butikskonceptet är designat för att kombinera den energi och karaktär från New York som format varumärket sedan 1837 med kontemporär inspiration från Norden.
Den nyligen lanserade kampanjen ”About Love” är ett stämningsfullt rörligt porträtt av Beyoncé och Jay-Z, filmat med en Super 8-kamera. Vid en flygel framför Beyoncé den klassiska låten ”Moon River”, som var ett ledmotiv i filmen ”Breakfast at Tiffany’s” 1961. En kampanj som ärar Tiffany & Co. historia, reflekterar varumärkets värderingar och hyllar kärlek, engagemang och inkludering. I videon bär Beyoncé en svart långklänning till det vackra halsbandet prytt med The Tiffany Diamond, och blir som den fjärde personen i historien att bära den legendariska diamanten i 128,54 carat.
Bird on a Rock finns i flera färger och är huvudinspiration till årets Holiday-kollektion som lanserades i mitten av november. Den eleganta och glammiga kollektionen innehåller bland annat halsband och ljusstakar signerade den legendariska konstnären Elsa Peretti, Charles Tiffany’s klassiska förlovningsringar och vackra ringar från Tiffany T1 och Tiffany Hardwear.