Gröna Lunds populära nattklubbskoncept ”Night Rider” återvänder
Efter förra årets succé är det dags igen för NIGHT RIDER att inta Gröna Lund i samarbete med Heineken. Under sex kvällar i augusti förvandlas tivolit till Sveriges mest unika nattklubbsmiljö. En pulserande upplevelse för alla sinnen där åkattraktioner, spel och barer utrustas med extra ljusshow, ljud och DJ’s som skapar en maxad feststämning under sommarkvällen. Nytt för i år är efterfesten ”Playground” som öppnar vid midnatt. Biljetterna släpptes 16 juni.
Nu återvänder förra årets succé till Gröna Lund – den hyllade nattklubben NIGHT RIDER. Klubben arrangeras exklusivt för 1 500 personer per tillfälle med utökat serveringstillstånd och en åldersgräns på 23 år. Under sex kvällar i augusti förvandlas tivolit till en maxad nattklubb mellan 22.00-00.00, där gäster i nattklubbsmiljö kan njuta av fria åk i nio av parkens mest populära åkattraktioner som kvällen till ära utrustas med DJ’s och maxade ljuseffekter för en förhöjd upplevelse som får sensommarnatten att pulsera. Nytt för i år är bland annat den exklusiva efterfesten ”Playground”, en fest utöver det vanliga som kommer att hålla till inomhus och öppna först när utomhuskonceptet stänger vid midnatt. Biljetter till ”Playground” kommer finns i ett begränsat antal.
– NIGHT RIDER är en helt unik klubbupplevelse för nöjesutbudet i Stockholm, en idé som föddes ur en kris under pandemin men som blev verklighet tack vare våra fantastiska medarbetares engagemang och kreativitet. Tillsammans med våra partners skapade vi det som till en början kändes omöjligt. Med NIGHT RIDER fortsätter vi att utveckla upplevelsen och når helt nya målgrupper. Jag är väldigt stolt över vad vi skapat så här långt och den positiva responsen har varit enorm vilket gör det extra kul att vi kör NIGHT RIDER i år igen med extra allt, säger Magnus Widell, VD på Gröna Lund.
Spendrups brygger, säljer och distribuerar Heineken i Sverige som också är en stolt huvudpartner till Gröna Lund. Tillsammans lanserade Gröna Lund och Heineken nattklubbskonceptet NIGHT RIDER sensommaren 2021, ett resultat av ett gemensamt arbete med målet att utveckla nya upplevelser i parken gällande allt från mat och dryck till åkattraktioner och spel.
– Världspremiären av NIGHT RIDER förra sommaren blev en succé. På lite längre tid än en månad lyckades vi gå från en idé till att faktiskt skapa ett utsålt nattklubbskoncept – trots en pandemi. Nu är det nytt år och nya förutsättningar vilket vi laddar för ordentligt. NIGHT RIDER 2022 kommer ha mer neon, mer rök och mer dans. Mer av allt helt enkelt. Det blir ett perfekt tillfälle att ta vara på sommarens sista dagar med vännerna, säger Björn Mannervik, marknadschef partnervarumärken på Spendrups.