Syskonen Ingrosso lanserar livsmedelsvarumärket Mino

Efter hårt jobb, mycket hemlighetsmakeri och stor buzz i sociala medier gör nu Mino äntligen entré på marknaden. Livsmedelsvarumärket har en tydlig vision, att förmedla kärleken till italiensk mat genom sitt sortiment, med fokus på hög kvalitet till ett vettigt pris. Den 21 oktober lanseras Mino, ett hjärteprojekt från Oliver, Bianca och Benjamin Ingrosso. Med en bakgrund i restaurangmiljö och en livslång passion för mat, har syskonen utvecklat Mino för att kombinera tradition och modernitet i varje produkt.


Minos första produktsläpp består av åtta olika pastasorter, ett risottoris och fyra varianter av tomatkonserver – alla tillverkade i Italien med fokus på autentiska smaker och hantverk. Bland produkterna återfinns datterini, polpa, hela tomater, passerade tomater, carnaroli-ris, spaghetti, capunti, linguine, pasta mista, spaghettoni, penne lisce, rigatoni och orecchiette.
Pastan kännetecknas av sin ljusa färg och sträva textur och är resultatet av en långsam och noggrann tillverkningsprocess som lyfter fram kvaliteten.


– Vi är så glada att Mino äntligen får se ljuset efter över ett års hårt slit. Vi har länge drömt om att göra någonting tillsammans och då vi alla tre delar en enorm passion för matlagning och har en stor kärlek till det italienska köket så hade vi som mål att lansera Mino, en dröm som nu blivit verklighet. Nu hoppas vi såklart att det svenska folket älskar våra produkter lika mycket som vi gör, säger Benjamin Ingrosso.


Mino är mer än bara ett varumärke – det är en hyllning till mat, gemenskap och den italienska livsstilen. Med sin passion som drivkraft har syskonen skapat något nytt och spännande, med rötterna i Italien. Deras livsmedel förmedlar glädje och kvalitet i varje tugga. Minos produkter finns tillgängliga på ICA från och med den 21 oktober.